søndag den 17. juni 2012

Spontan tur til Giveskud zoo

Lørdag stod på en meget spontan tur til Giveskud zoo med mor og far, da jeg vågnede om morgenen havde jeg uro i kroppen, og spurgte derfor mor og far om vi ikke skulle tage en tur i zoo, og det blev hurtigt besluttet at det skulle vi... Inden jeg spurgte tænkte jeg at jeg aldrig ville få overtalt dem til at gøre det, men mine overtalelses evne var i sit es i dag, og ca. en time senere. var vi kørt hjemmefra. :-)

Da vi ankom til Giveskud, startede vi ved elefanterne, som netop skulle fordres, og det betød at en af medarbejderne stod og fortalte en helt masse om elefanterne. Vidste du godt at elefanter, som bliver holdt i fangeskab spiser op mod 100 kg. mad om dagen? Det er jo helt vildt, det havde jeg aldrig gættet på, selvfølgelig skal de have meget mad, i og med at det er nogle store dyr, men 100 kg... En anden overraskende ting, var, at fordi de spiser så meget mad, så skal de også af med 80 kg igen om dagen! Og ja, jeg skrev 80 kg. lort skal ud den anden vej.. :)
Giveskud er fuldt med fascinerende dyr, og jeg kunne skriv en hel roman om de oplevelser vi havde deroppe, men det føler jeg ikke rigtig for lige nu, måske det kommer senere, who know. :)

Hele dagen hang der store sorte skyer rundt omkring os, og vi krydsede bare fingere for at det ikke ville begynde at regne. Vi var utrolig heldige, for det begyndte først at regne en kort tur, da vi næsten var færdige med at gå rundt deroppe. :)

Jeg har nydt at have en dag væk fra det hele, i selskab med mine dejlige forældre. Tusind tak for en skøn dag <3 eftersom der kun er omkring 3 uger til afrejse, nyder jeg hvert øjeblik, så jeg forhåbentlig kan se tilbage på mine sidste uger i DK for denne gang, som helt fantastiske :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar