fredag den 19. oktober 2012

Svar på spørgsmål :)


  1. Når var du i Tyrkia for første gang?
    Min første gang i Tyrkiet var i 2001 eller 2002 er ikke helt sikker på årstallet, men mine forældre købte lejlighed hernede, og siden da har alle vores ferier gået til Alanya. 
    Hva gjorde at du fallt for akkurat kjæresten din?
    Det der gjordt at jeg faldt for Fethi, var nok at når jeg var sammen med ham, så følte jeg at jeg kunne være mig selv 100 %, jeg behøvede ikke at sætte nogen facade op sammen med ham. Og fra første gang vi mødte hinanden har vi bare svinget utrolig godt sammen. Og så har han nogle fantastisk skønne øjen :) 
    Har dere planer om barn?
    Ja, vi har planer om at få børn, vi har ikke snakket om præcis hvornår det gerne skal være, men som vi begge siger; sker det så sker det :) 
    Hvor vil dere bo?
    Planen er at vi fortsat skal bo i Tyrkiet, vi trives begge her, men hvad det bliver må fremtiden vise. 
    Hva er framtidsplanene deres?
    Vi bruger utrolig meget tid på at snakke om fremtiden, og derved har vi utrolig mange drømme og fremtidsplaner, men hvis vi skal se realistisk på det er vores fremtidsplaner, at vi engang skal giftes, have børn, finde os et ordentlig sted at bo, og så skulle vi meget gerne ende op med at have enten en restaurant eller et hotel, men vi må se hvad fremtiden bringer. 
    Har du møtt familien hans?
    Jeg har mødt hele familien mange gange, og specielt om vinteren bruger vi meget tid sammen med familien. Allerede forholdsvis tidligt i vores forhold blev jeg introduceret for han familie :) 
    Er han tyrker eller kurder?
    Han er tyrker. 
    Kan du fortelle om en typisk dag på jobben for deg?
    Jamen en typisk dag på arbejdet for mig starter kl 10:00,  når jeg møder ind på arbejde, starter jeg med at spise morgenmad, og derefter gør jeg butikken klar. Når butikken er gjort klar, er der ikke andet at gøre end at vente på der kommer kunder, og når der så kommer skandinaviske kunder sidder jeg under handlen, giver kunderne informationen, og svarer på alverdens spørgsmål. Når det er sæson, kommer der et par gange i ugen grupper fra de forskellige rejseselskaber, og her er det min pligt at informere dem om butikken, priser på guld osv. Og sådan foregår en typisk dag for mig, som slutter kl 20:00. 
    Hva er best Tyrkia eller Danmark?
    Jeg kan utrolig godt lide både Danmark og Tyrkiet, det er jo så vidt forskellige lande at de slet ikke kan sammenlignes. Faktisk kan jeg lide Danmark og Tyrkiet lige godt, men der er ikke nogen tvivl om at Danmark helt klart ville være det bedste land at bo i, da rettighederne indenfor velfærd osv er meget bedre, men det vigtigste for os, er at vi begge trives og har det godt, så skal vi nok klare det :) 
    Hvordan moedtes dig og din kaereste?
    Historien om hvordan vi mødtes er ret lang, og derfor vil jeg vælge at komme med et indlæg omkring dette senere :) 
    Var det kaerlighed ved 'foerste blik'?
    Kærlighed ved første blik? Det var absolute ikke kærlighed ved første blik. I starten ville jeg ikke havde noget med ham at gøre, og var derfor meget tilbageholdende overfor ham, og fik da også smidt hans telefonnummer væk et par gange.. For ham skulle jeg bare være en uskyldig flirt, så synes det vil være synd at sige at det var kærlighed ved første blik. 
    Har I snakket om forlovelse? 
    Selvfølgelig har vi snakket om forlovelse, men ikke om hvornår det skal være. Det er vigtigt at vi begge er klar til det, og vi har ikke ville forlove os da vi boede hver for sig i hver sit land. Så det kommer nok lige pludselig :-) 
    Hvordan har dine foraeldre det med sammen Fethi? og hvordan reagerede de da du fortalte om ham foerste gang?
    Mine forældre har det helt fint sammen med Fethi, og nyder blot at være sammen med ham. De var selvfølgelig lidt skeptiske i begyndelse, da man ofte høre så mange dårlige historier, men egentlig forstod jeg dem godt, for det er altid de dårlige historier der bliver bragt i medierne, så du høre aldrig om de gode, medmindre du selv kender nogen i den situation, men efter at have lært ham at kende, er de ikke længere skeptiske, og de er blevet rigtig glade for ham. 
  2. Kan du fortaelle lidt om dit job, hvad du laver, hvordan du har det med arbejdstiderne i forhold til de danske arbejdstider?
    Arbejdsforholdene og tiderne er helt anderledes her i Tyrkiet end i Danmark, og det kan godt være rigtig svært at vænne sig til, men man er bare nød til at acceptere det, hvis man vil have en normal hverdag i Tyrkiet. Jeg havde det rigtig svært med forholdene hernede i starten, det der med at skulle arbejde så mange timer, og den måde det foregår på hernede. Inden jeg kom herned var det længe siden jeg sidst havde været på arbejdsmarkede pga. en ulykke tilbage i 2007, så for mig var det ekstra hårdt, da jeg igen skulle vænne mig til at arbejde. Det at arbejde i Tyrkiet, kan til tider godt være hårdt, og man skal passe utrolig meget på med hvad man siger, og hvem man siger det til. Tyrkere har det desværre mange gange med at sige alt videre.. Men efter at have vænnet mig til at arbejde i Tyrkiet, er jeg utrolig glad for det, og selvom man arbejder mange timer, og kun har 1 fri dag, så går tiden utrolig hurtig. :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar