mandag den 1. oktober 2012

Verdens lykkeligste pige!

Jeg er her til aften blevet verdens lykkeligste pige. Efter at være kommet hjem fra arbejde, ville jeg lige ind på nettet, og se status for Fethi's ansøgning om visum. Da jeg læste blev jeg helt underlig og vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle forholde mig, der stod nemlig; AMBASSADEN I ANKARA HAR UDSTEDT VISUM TIL FETHI :D Selvom det kun er en lille uge siden at vi har afleveret ansøgningen synes jeg tiden har været utrolig lang, og så har vores sidste afslag ligget i baghovedet. Men heldigvis gik det godt denne gang, og vi rejser til Danmark sammen d. 29 november :D :D :D

9 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt. Er så glad på jeres vejne :)

    SvarSlet
  2. det er bare så dejligt for jer mus, glæder mig super meget til at se dig og Fethi :)

    knus Fie

    SvarSlet
  3. Så godt for jer :) Er Så glad på jeres vejne.. I fortjener det virkelig også <3
    Knus Jeanett

    SvarSlet
  4. Gratulere med positivt svar :)

    SvarSlet
  5. Hej Jannie, jeg vil lige høre om du ved om det er super vigtigt at han har 4 måneders "bevis" for at han har haft job? For min kæreste har kun for 3, da hans sidste job ikke havde forsikring inkl. og så gælder det åbenbart ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle.

      Det eneste han skal have fra arbejdsgiveren er følgende: Hvis ansøgeren har arbejde, skal medbringes en original skrivelse fra arbejdsgiveren om, hvor længe ansøgeren har været ansat, hans arbejdsopgaver og arbejdsgiverens bekræftelse på, at ansøgeren kan vende tilbage til sit arbejde efter besøget i Danmark/Schengen. Herudover bør ansøgeren medbringe sine seneste tre lønsedler, dokumentation for arbejdsgiverbetalt forsikring og dokumentation for, at ansøgerens arbejdsgivers firma er registreret i den relevante paraplyorganisation. (De korrekte tyrkiske betegnelser fremgår af ambassadens hjemmesides tyrkiske del).

      Hvis du er i tvivl om noget er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte mig... :) Krydser finger for at det lykkes for jer.
      Hjemmesiden; http://tyrkiet.um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-danmark/visum--og-opholdstilladelse-til-danmark/visum-til-familiebesoeg/ har været en utrolig stor hjælp for os, sammen med nyidanmark.dk

      Slet
  6. Mange tak for hjælpen :)
    Der står at man skal tage billetreservation med? Men det skal vel ikke være en betalt billet vel, så kan det da blive dyrt hvis ikke man får visum.
    Jeg er bare i tvivl om det med hans job, han skifter nemlig job i denne måned, og der står også man skal have bevis for at kunne fortsætte i sit job efter turen.
    Ved du om der er nogen man kan spørge om sådan nogen specifikke ting?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej i skal endelig ikke købe biletten, foretag blot en reservation og medbring dette stykke papir på reservationen. Din kæreste skal måske prøve at ringe og høre ambassaden, omkring det med hans arbejde! Herudover er det vigtigt at han får et bestemt stykke papir fra politiet, hvor der står at han godt må rejse ud af landet, og at han ikke er eftersøgt! Dette havde vi ikke, og blev derfor sendt på politigården i ankara, og der er langt derhen :-)

      Slet
  7. Tusind tak :) Så må vi hellere ringe og høre, vi gider nemlig ikke prøve hvis vi ikke er sikker på vi har det hele rigtigt. Og tak for det med politiet, så slipper vi for ekstra arbejde :)

    SvarSlet