torsdag den 31. januar 2013

Endelig!

God middag :) 

Dagen er endelig kommet, hvor jeg kan løfte sløret for noget helt nyt, som skal ske i mit liv. Jeg har i et tidligere indlæg skrevet om året der gik og det nye år 2013, hvor der allerede i slutningen af 2012 blev taget en helt stor beslutning fra min side. Du kan læse hele indlægget her.

Mine allernæreste har igennem det sidste stykke tid vidst hvad det har drejet sig om, men det er desværre ikke noget alle har kunne få at vide, da jeg helt selv ville tilbage til Alanya og fortælle det til de folk, som det også kommer til at påvirke.

Som de fleste af jer, nok har fået med jer, så har jeg i sæsonen 2012 arbejdet i en smykkebutik, hvilket jeg egentlig har været rigtig glad for, men på samme tid har jeg ikke helt følt at det bare lige var mig, og jeg har derfor hele tiden haft øjne og ører åbne for noget andet. Jeg har siden jeg var helt lille drømt om at når jeg engang blev stor nok, så ville jeg arbejde som guide, og det er denne drøm, som i december fik mig til at søge en stilling her i Alanya ved et rejseselskab, jeg fik desværre den melding tilbage at de gerne ville have haft mig til samtale, men desværre ikke i følge den tyrkiske lovgivning kan ansætte nogen der ikke har været på guideskole, og det er her min nye beslutning kommer ind. Jeg besluttede nemlig at jeg så derfor gerne ville på guideskole, som jeg altid har drømt om, og fandt derfor en guideskole, som starter allerede på søndag!

Jeg glæder mig utrolig meget til at komme afsted, heldigvis så foregår guidskolen her i Tyrkiet, men i byen Bodrum, så jeg skal mødes med de andre deltagere i Antalya lufthavn natten mellem søndag og mandag. Skolen varer i fire uger, og jeg er sikker på det bliver fire fantastiske uger. Det bliver fantastisk at komme ud og prøve noget nyt, samt at møde en masse nye mennesker, som jeg allerede på forhånd har fået et indtryk af inde på facebook, hvor vi har skrevet sammen på kryds og tværs.

Jeg har siden jeg blev optaget på guideskolen haft en stor lyst til at dele det med jer, og det har været svært ikke at kunne gøre det, men jeg har ikke ville risikere at mit arbejde fandt ud af det gennem min blog, da det er med kort varsle jeg kommer og siger op, eftersom at jeg skulle have startet på arbejde imorgen, men heldigvis tog de det rigtig pænt, og var meget forståelige omkring mit valg.

Håber i får en fantastisk torsdag <3 

3 kommentarer:

  1. Grattis! I think you should always follow your heart and here in Alanya/Turkey you will always find a job as a guide! Good luck and have a great time during your education in Bodrum! / Lotte

    SvarSlet
  2. Hej jannie, tillykke med din beslutning og glæd dig ;)
    Jeg har fulgt din blog gennem længere tid.
    Har du en mail adresse jeg kan kontakte dig på?

    SvarSlet
  3. Tak, jeg glæder mig utrolig meget.
    Ja, det har jeg hvertfald, du kan skrive til Jannie_christensen339@hotmail.com

    SvarSlet