tirsdag den 1. januar 2013

Randers regnskov


Som skrevet i et tidligere indlæg, så havde vi været på vej til Randers regnskov, men måtte vende om, pga at jeg var utrolig dårlig og syg! Jeg fik sovet det meste af dagen, og bare slappet af, og hen af aftenen blev jeg bedre, og vi besluttede derfor at vi skulle køre dagen efter.

Vi ankom til regnskoven omkring klokken 11:00, og havde derfor 5 timer foran os før de lukkede, og det var næsten også nødvendigt, for vi forlod først stedet 30 minutter før de lukkede. F er helt fascineret af dyr, og specielt slanger, så derfor var det helt oplagt at tage dertil. Og man må sige at vi kom derop på en god dag, det var nemlig slangernes fodringsdag, og det er jo noget af en oplevelse! I Randers regnskov har de et slange tempel, hvor man kan gå runde inde bland slanger. Slangerne er ikke giftige men det er kvælerslanger! Det var en stor udfording for mig at komme derind, da jeg er enormt bange for slanger, så det var virkelig en grænse som skulle overskrides, jeg er dog glad og stolt over at jeg gjorde det :-)
Da vi kom ind i slangetemplet stod en af regnskovens guider med en slange rundt om halsen, for mig var det en stor slange, men han fortalte os at den kun vejede 10 kg, og ville komme til at veje 130 kg når den var fuldvoksen.
F brugte en times tid inde i slangetemplet, og vi fik lært utrolig meget om slanger. Da det var tid for fodring gik jeg ud, da eg havde fået "nok" af slangerne.
F syntes at det var så spændende inde i slangetemplet at han lige skulle runde det igen inden vi kørte hjem af.


















Ingen kommentarer:

Send en kommentar