torsdag den 15. november 2012

Bananmuffins med chokolade :-)

Fethi havde sidste arbejds dag i går, og tager imorgen afsted til landsbyen for at være i en uges tid inden vi rejser til Danmark. Han har igennem længere tid spurgt mig, om jeg ikke godt ville bage mine bananmuffins inden han tog afsted sådan at hans familie kunne få lov at smage dem, og så ELSKER hans søn kage! Jeg er netop blevet færdig med at bage, og er sikker på at Melih bliver glad for at se sin far imorgen og for at få kagerne :)

Det er nogle vildt gode bananmuffins og jeg har altid fået stor ros hver gang jeg har bagt dem, så jeg vil gerne dele denne fantastiske opskrift med jer :) 

Bananmuffins ca. 24 stk: 
  • 4,5 banan
  • 240 g sukker
  • 1,5 æg
  • 2,5 tsk vaniljesukker
  • 80 g smør
  • 3 tsk bagepulver
  • 320 g mel
  • Hakket chokolade
Fremgangsmåde: 

Bananerne moses og blandes sammen med sukker og vaniljesukker. Herefter tilsættes det afkølede smør, mel, bagepulver, æg og hakket chokolade. Herefter fordeles de ud i formene og bages på 200 grader i 7-10 minutter.


For at komme ind på noget helt andet, så er nedtællingen for alvor gået i gang i det lille hjem i Tosmur, og der er nu kun 14 dage til vi sidder i Danmark :)

Ha en fantastisk aften :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar