mandag den 12. november 2012

Chokoladespecier

Jeg er i et utrolig godt julehumør, og synes egentlig det er ret mærkeligt at sidde i Tyrkiet, nu hvor julen nærmer sig.

Helena min bedste veninde er konditor, og vi plejer altid at bage småkager sammen op til jul, men da jeg ikke ved hvornår vi får tid til det i år, har jeg haft helt vildt lyst til selv at bage nogen. Er ikke verdens bedste, og det ses vist også, da de er lidt vanskabte, men jeg glæder mig til F kommer hjem fra arbejde og kan smage dem, selvom han helt sikkert synes at dem vi får i Danmark er bedre. Er ikke selv 100 % tilfreds med resultatet, men taget i betragtning af at det er første gang jeg laver det selv, synes jeg egentlig det er ret godt gået. :)



For jer, som måske selv kunne have lyst til at lave dem, kommer opskriften her; 

  • 100 g flormelis 
  • 350 g mel
  • 250 g margarine 
  • 1 æg
  • ca. 150 g mørk chokolade


Alle tingene på nær chokolade ældes sammen, hvis man kommer chokoladen i inden dejen er samlet kan det blive svær at samle den 100 procent. når dejen er samlet kommer du chokoladen i og ruller den til en tyk pølse afhængig af hvor stor du vil have dine specier. Læg dem i køleskabet 1 times tid, så bliver de pænest. skær dem i tynder skiver, og bag dem på 200g til de er lysebrune, ca 5 - 7 min.

Et stort tak til verdens bedste veninde for at sende mig opskriften. JEG SAVNER DIG <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar